mandag den 29. december 2014

Julens gaver

Som studerende er det ikke penge man har flest af, så denne jul har været fyldt med hjemmegjorte gaver. Der har også været rigtige gaver i tilfælde af at de ikke faldt i god jord. Det gjorde alle gaverne heldigvis! Udover gaver til familien, er jeg på andet år, på gave med min gode veninde Hanne, som også har bloggen Krudtfugl. Det eneste krav til den/disse gaver er at de SKAL være noget man selv har lavet. Og jeg ELSKER det! Dog tror jeg lige at disse gaver fortjener sit eget indlæg.

Hvis vi starter med min mor. Hende lavede jeg en kop til. På skolen kan vi få 'printet' på kopper via noget specielt papir og en varmepresser til kopper. 
Den ene side har jeg tegnet min egen fortolkning af mussel og på den anden siden har jeg skrevet "Jeg har verdens bedste datter" ;-)


Til min far har jeg også lavet en kop. På denne satte jeg et billede af ham og jeg på vej op af kirkegulvet fra mit og min mands bryllup, samt denne tekst på den anden side; 
"Daddy
Thank you for always walking by my side. 
You will always be the first man I ever loved. 
Kisses from Alice"


Jeg lavede også en kop til min mand. På den ene side var min egen fortolkning af mussel, og på den anden side teksten "min kone er klogere end mig" :D


Til min bror lavede jeg også en kop, samt en typografisk plakat. 
Koppen har som min mands kop, min egen fortolkning af mussel på den ene side, samt en stjerne på den anden side med teksten "Worlds okayest brother"
Plakaten er lavet typografisk - med bogstaver/ord, og med et twist af andre farver for at skabe noget andet. Den er printet på lækker papir med struktur i A3




Til min svigerinde har jeg tegnet en illustration i illustrator. Motivet er meget simpelt, med en mælkebøtte med et par frø der flyver væk, samt teksten "I did it my way". Jeg har samlet min inspiration hos vissevasse, og min svigerindes tatovering der har samme motiv og tekst. En tatovering hun har til ære og minde for en kammerat der døde meget pludslig. 


I julen har vi også skulle til julefrokoster med pakkespil. Til den ene fest lavede jeg 4 hæklede sløjfer i forskellige farver. 

Og sidst men ikke mindst, fik jeg den skøre idé den 23. December, om aftenen ved 21 tiden at jeg ville sy mig selv en kjole til at have på juleaften. Et par timer senere var jeg færdig med denne kjole. Et meget brugt mønster fra onion.

Indlæg med krea gave bytteri med Hanne aka Krudtfugl kommer snarest! 









 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar