tirsdag den 30. december 2014

Hæklet sløjfe elastik DIY


Hæklede sløjfer til håret DIY

Jeg har skrevet ned hvordan jeg har lavet sløjferne. Du må lave så mange du har lyst til, blot det er til eget forbrug og IKKE til salg på nogen som helst måder!

– Bomuld 8/4 – Jeg har brugt garn fra stof & stil
– Hæklenål: nr 3
– Nål til at hæfte ender med
– Elastik

Forkortelser:  lm = luftmaske, fm = fastmaske, hstm = halv stangmaske


  1. Lav 20 luftmasker, samt 2 til at vende med = 22 masker
  2. Lav en hstm i 3. lm. Lav yderligere 19 hstm. Lav 2 lm til at vende med = 20 masker
  3. Fortsæt til du har 10 rækker. 
  4. Hækl en kant af fm hele vejen rundt.
  5. Klip garnet og hæft ender.




Midten af sløjfen laves på samme måde.
  1. Lav 3 luftmasker, samt 2 til at vende med = 5 lm
  2. Lav en hstm i 3. lm.  Lav yderligere 2 hstm.
  3. Fortsæt til arbejdet kan nå rundt om  sløjfen. Jeg tror mit passede da jeg havde 6-7 rækker.
  4. Klip garnet og hæft den ene ende. Den anden ende bruges til at sy midterstykket sammen om sløjfe og elastik. Jeg syede op igennem sløjfen så den sidder helt fast i midterstykket og ikke kan falde ud.

Færdig sløjfe forfra

Færdig sløjfe bagpå.




Skriv gerne en kommentar hvis du er i tvivl om noget. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar